Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Ankara’da medya temsilcileriyle bir araya gelerek 2023 ve 2024 yılına ilişkin enerji sübvansiyonları ve fiyat düzenlemeleri hakkında açıklamalarda bulundu. Bayraktar, elektrik ve doğal gazda 2023’te sağlanan sübvansiyonun 275 milyar lira, 2024’te ise 400 milyar lira civarında olduğunu belirtti.
Elektrik Faturaları Yükselebilir
Bakan Bayraktar, 1 Şubat’tan itibaren başlayacak yeni dönemde elektrik faturalarında artış yaşanabileceğini duyurdu. Elektrik fiyatlarındaki değişiklikler için uyarıda bulunan Bayraktar, bu değişikliğin özellikle 1 Şubat sonrası dönemde etkili olacağını söyledi. Ancak, doğal gazda bu kış için herhangi bir artış öngörülmediğini belirtti.
Doğal Gazda Zam Yok, Sübvansiyon Devam Ediyor
Bakan Bayraktar, doğal gazda ise ilk çeyrek için herhangi bir zam yapılmayacağını açıkladı. “Bu ilk çeyrek için bir şey düşünmüyoruz, yani zam yok.” ifadelerini kullanan Bayraktar, ayrıca tüm abonelere yüzde 65 sübvansiyon uygulandığını duyurdu. Bayraktar, 2025 yılı içerisinde doğal gazda bir düzenleme yapılabileceğini ancak bu düzenlemenin yıl sonuna kadar gerçekleşmesinin muhtemel olduğunu kaydetti.
2024 İçin Ayrılan Sübvansiyon Miktarları
Bakan, 2024 yılı bütçesinde elektrik için 230 milyar lira, doğal gaz için ise 200 milyar lira sübvansiyon ayrıldığını belirtti. 2023 yılında ise bu miktarın çok daha yüksek olduğunu ve 275 milyar lira civarında olduğunu vurguladı.
Türkmen Gazı ile İlgili Son Gelişmeler
Bayraktar, ayrıca Türkmen gazının Türkiye üzerinden Avrupa’ya taşınmasına ilişkin de açıklamalarda bulundu. “Türkmen gazının Türkiye’ye gelmesiyle alakalı yoğun bir çalışmamız devam ediyor. Otuz yıllık rüyamız inşallah gerçeğe dönüşecek.” diyen Bayraktar, bu projede son aşamalara gelindiğini belirtti.

